КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ
Ключові для дошкільної освіти компетентності дитини (рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна) та навички, орієнтовані на сталий розвиток (ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча) мають продовження в освітньому процесі початкової школи і протягом життя.
Під час вивчення педагогічної діяльності у закладі дошкільної освіти врахуйте, що важливим є не використання певних форм роботи, а їх доречність для оволодіння дітьми ключовими компетентностями. Проаналізуйте, чи вихователі:
реалізують під час організації життєдіяльності дітей компетентнісний підхід
володіють знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей, їх індивідуальні можливості
можуть за потреби гнучко й варіативно застосовувати різні форми та методи організації освітнього процесу.
Проведіть спостереження за організацією життєдіяльності дітей — визначте, чи простежуються під час організації життєдіяльності дітей:
індивідуальний та диференційований підходи до розвитку, виховання та навчання кожної дитини
відповідність форм та методів роботи з дітьми їхнім віковим, фізіологічним та психологічним особливостям
варіативність використання форм та методів роботи з дітьми відповідно до їхніх індивідуальних особливостей
доцільність організації видів діяльності для дітей певної вікової групи.
Педагог розвиває компетентності дитини у просторі освітніх напрямів завдяки організації основних видів діяльності.
Докладно — у пораднику «Як створити внутрішню систему забезпечення якості» https://bit.ly/3WBJNTL
Порадник розроблено у межах державно-приватного партнерства між Державною службою якості освіти, ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти" та Цифрове видавництво Експертус