ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ГРОМАДИ
Війна на території України стала для нас усіх великим викликом. Вона стала психотравмуючим фактором для усіх нас, і зокрема для дітей.
Розмова про освіту під час війни може звучати як відлуння мирного часу.
Чи можлива якісна освітня робота педагога з дошкільнятами в дистанційному форматі?
Наразі більша частина садочків та шкіл в Україні працюють у онлайні. Проведення онлайн-занять для дітей дошкільного віку має свої особливості і труднощі, оскільки діти 4-6 років важко зосереджуються та тримають увагу не довгий час
Маємо пам'ятати, що у дошкільному віці найважливішими видами діяльності для дітей є фізична активність та гра. Саме з урахуванням цих особливостей маємо планувати і онлайн-заняття.
За період перебування країни у стані воєнного часу, дошкільна освіта Заболотівської громади зуміла належним чином продовжити освітній процес в онлайн режимі. У нас вже був перехідний період, щоб підготуватися до такого формату роботи за часів COVID .
Хочу озвучити думку багатьох причетних до системи дошкільної освіти. Вихователі у своїй знеціненій суспільством та ЗМІ праці, які мовчки в умовах мінімальної зарплатні та постійного цькування працюють у переповнених групах, а в теперішній ситуації навіть під критикою тих же самих батьків, віддано і сумлінно виконують свої обов’язки.
У час воєнного стану успіх дітей величезною мірою залежить від батьків. І якщо раніше відповідальність за якість навчання і виховання дітей лягала на плечі педагогів, то тепер саме час допомогти батькам відчути себе відповідальними суб’єктами освітнього процесу, що затверджено, до речі, в законодавчих актах ( статті 9 Закону України «Про освіту», листах МОНУ від 11.10.2017 № 1/9-546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців», від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п'ятирічного віку» зазначено, що «оперативно обмінюватися інформацією з батьками найзручніше в Інтернеті, Санітарному регламенті для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України24.03.2016 № 234 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України14 квітня 2016 № 563/28693 з метою запобігання проблемам зору та серцево-судинним захворюванням. У розділі XIІ «Вимоги до розпорядку дня і навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей» зазначено, що «перегляд розважальних телепередач, мультфільмів і діафільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день. Тривалість перегляду розважальних телевізійних передач не повинна перевищувати 20 хвилин на день для дітей 3-4 років і 30 хвилин для дітей 5-6 років»).
У пригоді стають сторінки сайтів закладів дошкільної освіти, електронне листування, онлайн-спілкування у закритій групі в соціальних мережах тощо» та відмічена важливість «розроблення та запровадження медіа-освіти, створення інформаційних дошкільних програм, зокрема "Електронної пошти для батьків" , « Zoom», «Meet».
Це все стосується взаємодії з батьками та дає змогу навчити їх проводити час з дитиною з користю.
Для нас важливо, щоб, незважаючи на складнощі, вже з раннього віку освіта для української малечі була комфортною, корисною та цікавою».