МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ - СЛОВЕСНИКІВ НА БАЗІ ОЛЕШКІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ
Людям неможливо дати чужі крила,
вони повинні виростити свої.
Монах Симеон Афонський
23 лютого 2022 року відповідно до плану методичної роботи відділу освіти, молодіжної політики та спорту Заболотівської селищної ради на базі Олешківської гімназії відбулося засідання методичного об’єднання вчителів української мови та літератури. Вчителька української мови та літератури Оксана Михайлівна МЕЛЬНИЧУК провела урок української літератури у 7 класі. Вчителі – словесники відвідали урок з використанням електронного сервісу Google Meet. В роботі МО взяли участь керівник МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу Марія Костинюк, інспектор – методист відділу освіти, молодіжної політики та спорту Заболотівської селищної ради Надія Леньковська, учителі - філологи громади.
Тема уроку: Ліна Костенко. «Чайка на крижині", "Крила". Ідея глибокого духовного наповнення людини – її крилатості, що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті».
Мета: • продовжувати ознайомлювати семикласників із особистістю Ліни Костенко; на прикладі поезії «Крила» розкрити духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально, звертаючи увагу на духовне багатство як найбільший скарб у її житті;
• розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки (зокрема, про духовне наповнення кожної людини у реальному сучасному житті), співставляти, узагальнювати, логічно мислити;
• удосконалювати навички виразного читання, вміння аналізувати поезію;
• виховувати почуття поваги, пошани до людини, її творчих та індивідуальних здібностей, прищеплювати любов до художнього мистецтва.
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу (інтегрований урок контекстуального аналізу ( українська література, музичне мистецтво).
Форми роботи: колективна, індивідуальна, робота в групах, випереджальне завдання.
Методи та прийоми: слово вчителя, бесіда, «Чарівна скринька», «Біографічний калейдоскоп», робота з текстом і підручником, асоціативний кущ, «Фразеологічні розсипи», виразне читання, складання паспорту ліричного твору, проблемне питання, метод «Прес».
Міжпредметні зв’язки: мистецтво Внутрішньопредметні зв’язки: усна народна творчість, міфологія, літературознавство, риторика.
Випереджальне завдання до уроку: знайти цікаві факти з життєвого та творчого шляху Ліни Василівни Костенко, про які не сказано в підручнику.
Дуже важливо для кожного вчителя володіти сукупністю прийомів і засобів, за допомогою яких у школярів у процесі навчання виховується воля, виробляється зосередженість, виникає бажання вчитися, долати труднощі. Для Оксани Михайлівни на уроках української мови та літератури основним завданням є підключення учня до активної й самостійної діяльності, який несе за неї відповідальність. Тільки тоді, коли даємо учневі можливість діяти самостійно, ми можемо виховати відповідальність. Ось чому таким важливим фактором є взаємодія вчителя та учня на уроці. Зацікавленість, викликана вчителем на уроці, за певних умов може перерости в стійкий інтерес до знань чи предмета.